W czwartek w SOS Wiosce Dziecięcej w Kraśniku odbył się finał akcji „Moc uśmiechu”, zainicjonowanej przez markę Duracell, której celem było zdobycie środków na budowę bezpiecznego boiska sportowego dla podopiecznych SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku.
W kraśnickiej wiosce mieszka 64 porzuconych i osieroconych dzieci. Wiele z nich czynnie uprawia sport, który pomaga im uporać się z trudnymi emocjami, uczy współpracy w grupie i zasad fair play. Kilka lat temu dzieci założyły drużynę piłki nożnej „SOS Kraśnik”. Ciężko trenowały i mają za sobą pierwsze sukcesy: Mistrzostwo Polski Dzieci z Pieczy Zastępczej. Zwycięstwo pozwoliło im uwierzyć w siebie i zrozumieć, że treningiem i ciężką pracą można osiągać wszystko.
Gdy marka Duracell dowiedziała się o pasji dzieci, których jedyną przeszkodą w jej rozwijaniu był brak miejsca gdzie mogłyby na co dzień trenować ukochaną piłkę, postanowiła podarować dzieciom „Moc Uśmiechu” i rozpoczęła na Facebooku akcję 1 zł za 1 like. Zaangażowało się wiele ludzi, bo pomaganie jest fajne i proste. Wystarczyło kliknąć: „Lubię to” na Facebooku.
Podczas finału przekazany został czek na 10 000 euro oraz baterie Duracell dla SOS Wioski Dziecięcej w Kraśniku. To nie był koniec atrakcji, na dzieci czekały również inne animacje: dekorowanie bombek świątecznych, malowanie twarzy, konkursy i zabawy oraz prezenty.
Dzieci najbardziej jednak ucieszyło to, że będą niedługo miały wymarzone boisko. Na tę wieść dwunastoletni Kuba od razu pobiegł po piłkę żeby zaprezentować swoje umiejętności. Zapytany kim chciałby zostać w przyszłości bez zastanowienia odpowiedział: „Będę jak Lewandowski, no może trochę gorszy bo on jest najlepszy na świecie”. Dzięki ludziom o wielkim sercu Kuba ma szansę zostać wielkim piłkarzem, takim jak Robert Lewandowski.
dostarczył infoWire.pl