Dziecko

środki piorące dla dzieci

– pokazują dane z najnowszego raport MEMRB Od kilku lat obserwujemy w Polsce wzrost liczby urodzeń. Z ostatniego raportu GUS wynika, że w roku 2006

– pokazują dane z najnowszego raport MEMRB

Od kilku lat obserwujemy w Polsce wzrost liczby urodzeń. Z ostatniego raportu GUS wynika, że w roku 2006 po raz pierwszy od czterech lat w naszym kraju nastąpił dodatni przyrost naturalny. Szacuje się, że w minionym roku urodziło się ok. 374 tys. dzieci, czyli ponad 10 tys. więcej niż rok wcześniej*. Coraz większa liczba urodzeń ma swoje odzwierciedlenie także na rynku produktów higienicznych dla dzieci. Z najnowszego raportu firmy MEMRB wynika, że w roku 2007 nastąpił wzrost udziału proszków dziecięcych w całkowitym rynku proszków do prania do 2,24%, co oznacza, że wskaźnik ten wzrósł w stosunku do roku ubiegłego o18 %.

Polskie społeczeństwo systematycznie się bogaci, co przy jednoczesnym wzroście liczby urodzeń oraz przypadków alergii wśród dzieci, sprawia że rodzice chętniej sięgają po proszki przeznaczone do prania odzieży najmłodszych, takie jak JELP. Ten niszowy i zarazem bardzo rozwojowy rynek zyskał ostatnimi czasy na atrakcyjności, przyciągając uwagę producentów uniwersalnych środków piorących. Wprowadzili oni na półki sklepowe produkty typu „Sensitive”, które stworzyły nowy segment detergentów, lokujący się pomiędzy proszkami uniwersalnymi, a tymi przeznaczonymi dla dzieci i alergików. Pojawienie się nowych produktów wspierane było silnymi kampaniami medialnymi, charakteryzującymi dotychczas segment proszków uniwersalnych. Produkty typu „Sensitive” wypełniły istniejącą na rynku lukę i w dużym stopniu zaspokoiły potrzeby dotychczasowych odbiorców uniwersalnych marek tych samych producentów. Po proszki „Sensitive” sięgają głównie kobiety, które coraz chętniej zaopatrują się w produkty „delikatne”, głównie dezodoranty, mydła i balsamy, a ostatnio również proszki. Warto pamiętać, że proszki do prania typu „Sensitive” nie są jednak produktami przeznaczonymi do prania odzieży noworodków i niemowląt. Niedojrzała skóra najmłodszych wymaga stosowania produktów specjalistycznych, których receptura minimalizuje ryzyko wystąpienia uczuleń. Produktem numer 1 w kategorii środków piorących dla dzieci i alergików jest JELP, po który sięga już niemalże co druga matka. Zaufanie matek to najlepsza rekomendacja dla najwyższej jakości produktu.

A to już wiesz?  Serowe przysmaki

Duńska marka JELP jest liderem rynku proszków dziecięcych w Polsce niezmiennie od 18 lat. Udział produktów JELP w rynku proszków dziecięcych w okresie pomiędzy IX 2006 a VIII 2007 wyniósł 43,7 % (rynek całkowity w ujęciu ilościowym, kg), co oznacza, że w stosunku do roku ubiegłego JELP delikatnie umocnił swoją pozycję. Pozostałą część rynku środków piorących dzielą między siebie cztery inne marki, kierujące swój produkt do matek (Lovela, Bobas, Cypisek i Dzidziuś). Badania pokazują, że matki najchętniej sięgają po proszek JELP o gramaturze 2,4kg, który jest liderem sprzedaży (55% wielkości sprzedaży). JELP 600g i 5,4kg stanowią odpowiednio 24% i 21% sprzedaży.

Z raportu wynika również, że konsumenci coraz większą uwagę zwracają na wybór odpowiedniego wariantu proszku. W roku 2007 po raz pierwszy od 1989 r. sprzedaż wariantu JELP Color (przeznaczonego do prania kolorów) przekroczyła sprzedaż proszku z rodzaju JELP Fresh (do prania rzeczy białych). JELP Color, to proszek który skutecznie usuwa wszelkie plamy i zabrudzenia, nie naruszając nawet najbardziej intensywnych kolorów pranych tkanin. Należy jednak zwracać uwagę na zalecenia producenta dotyczące temperatur prania – JELP Color może być stosowany przy temperaturze do 60ºC, przy wyższych temperaturach zaleca się stosowanie proszku z rodzaju Fresh. Zmiana preferencji konsumentów w zakresie kupowanych wariantów proszku JELP związana jest z coraz częstszym zwyczajem mam do ubierania swoich dzieci w intensywnie kolorowe ubranka. JELP Color to odpowiedź na ich oczekiwania, by zabrudzona odzież przy każdym praniu zachowywała idealnie zielone, czerwone czy pomarańczowe barwy.

Informacje o producencie JELP
Producentem proszku do prania JELP jest duńska firma Danlind, założona w 1928 roku przez rodzinę Lind. Danlind produkuje szeroką gamę specjalistycznych środków piorących, tj.: proszki do prania, tabletki do prania, proszki w koncentracie tzw. compact, płyny do prania i zmiękczania tkanin, środki czyszczące do zmywarek. Producent posiada certyfikaty środowiskowe ISO 14001 i EMAS. Główną marką firmy Danlind jest JELP, której wyłącznym dystrybutorem w Polsce jest Dramers S.A.
W 2006 roku hipoalergiczny proszek do prania JELP został wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Położnych, które uznało go za „najdelikatniejszy i najbezpieczniejszy produkt dla noworodków i niemowląt”.
Więcej informacji >> www.jelp.pl.

A to już wiesz?  Zimowe wietrzenie

*Na podstawie badań GUS „Podstawowe informacje o rozwoju demograficznym Polski do 2006 roku”, opracowanie z dn. 29 stycznia 2007 r.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy