Wiadomości Branżowe

Kampania „Zadbaj o swoje serce” zdobywcą I nagrody w plebiscycie „Know Health”

Kampania „Zadbaj o swoje serce” zdobywcą I nagrody w plebiscycie „Know Health”
Ogólnopolska kampania „Zadbaj o swoje serce” laureatem pierwszej nagrody w prestiżowym plebiscycie „Know Health” w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”. Szacowna kapituła plebiscytu wyłoniła zwycięzców spośród wielu wartościowych, licznie zgłoszonych programów zdrowotnych. „Zadbaj o swoje serce” to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych, realizowany nieprzerwanie od 2006 roku. Do tej pory przebadano już w całym kraju ponad 30 000 pacjentów, którzy motywowani są podczas akcji do walki o zdrowe serce. Kampania ma charakter edukacyjno-profilaktyczny, jej głównym celem jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Lekarze związani z Kampanią zachęcają przede wszystkim do poddawania się badaniom okresowym, zdrowego odżywiania oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych. Podczas akcji uczestnicy mogą skorzystać z szeregu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu

Ogólnopolska kampania „Zadbaj o swoje serce” laureatem pierwszej nagrody w prestiżowym plebiscycie „Know Health” w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”. Szacowna kapituła plebiscytu wyłoniła zwycięzców spośród wielu wartościowych, licznie zgłoszonych programów zdrowotnych.

„Zadbaj o swoje serce” to ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych, realizowany nieprzerwanie od 2006 roku. Do tej pory przebadano już w całym kraju ponad 30 000 pacjentów, którzy motywowani są podczas akcji do walki o zdrowe serce. Kampania ma charakter edukacyjno-profilaktyczny, jej głównym celem jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Lekarze związani z Kampanią zachęcają przede wszystkim do poddawania się badaniom okresowym, zdrowego odżywiania oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych. Podczas akcji uczestnicy mogą skorzystać z szeregu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Organizatorem i inicjatorem Kampanii „Zadbaj o swoje serce” jest Telemedycyna Polska S.A., Partnerem Strategicznym jest Optima Cardio, margaryna zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie.

„Bardzo cieszy nas przyznanie kampanii „Zadbaj o swoje serce” I nagrody w konkursie, ponieważ jako lider teleopieki kardiologicznej czujemy się firmą odpowiedzialną społecznie. Gwarantujemy naszym pacjentom całodobowy monitoring kardiologiczny w ramach usługi Kardiotele, jednocześnie staramy się docierać z Kampanią również tam, gdzie są zauważalne deficyty w opiece zdrowotnej. Jesteśmy pionierem usług telemedycznych w Polsce i chcemy się dzielić możliwościami, wiedzą i doświadczeniem, rozwijając usługi tak, aby były znane i dostępne dla wszystkich Polaków.” – podsumowuje Ireneusz Plaza, Prezes Telemedycyny Polskiej S.A.

„Misją kampanii „Zadbaj o swoje serce” jest uświadamianie konsumentów o zagrożeniach związanych z wysokim poziomem cholesterolu oraz obalanie stereotypów z tym związanych. Ponieważ głęboko wierzymy w potrzebę realizacji działań tego typu i są one zbieżne z naszą strategią CSR, niemal od początku wspieramy „Zadbaj o swoje serce”, w tym roku Optima Cardio została Partnerem Strategicznym kampanii na zasadzie wyłączności.” – dodaje Katarzyna Marczewska, Group Brand Manager ZT „Kruszwica” S.A.

A to już wiesz?  Głowa do góry! Czas na lepszy start!

Plebiscyt „Know Health” jest częścią Międzynarodowego Forum Promocji Zdrowia i Profilaktyki Know Health. Tegoroczna, trzecia edycja Forum poświęcona była tematyce „Zdrowe społeczności: współczesne wyzwania a technologie”. Forum zostało pomyślane jako platforma wymiany doświadczeń najefektywniejszych projektów i programów zdrowotnych zarówno polskich, jak i zagranicznych. Szacowna kapituła Plebiscytu przyznała Kampanii „Zadbaj o swoje serce” I nagrodę w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”. Projekt został wyłoniony spośród wielu wartościowych i licznie zgłoszonych kampanii, realizowanych m.in. przez takie firmy jak Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci sklepów Biedronka) czy Siemens. W kapitule Plebiscytu zasiadali wybitni eksperci w dziedzinie ochrony zdrowia, m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia, Sławomir Neumann, Prof. dr hab. n. med. Mirosław J. Wysocki, Prof. dr hab. n. med. Alicja Chybicka oraz inni zasłużeni na polu szeroko pojętej promocji zdrowia.

Sytuacja epidemiologiczna w zakresie schorzeń układu krążenia jest w Polsce alarmująca – choroby serca zabijają zdecydowanie częściej niż nowotwory złośliwe. Każdego dnia przegrywa z nimi 164 Polaków, co w ciągu roku oznacza 60 tys. zgonów (źródło: Konferencja „Kardiologia XXI wieku w Polsce – wyzwania i szanse”, informacja PAP). Aż połowa pacjentów umiera w ciągu 5 lat od rozpoznania choroby – więcej niż w przypadku raka piersi, jajnika czy prostaty. Jednocześnie zaobserwowano zależność, iż zmniejszenie umieralności spowodowanej np. chorobą niedokrwienną serca w ostatnim dwudziestoleciu dokonało się głównie dzięki zmianom stylu życia Polaków. W odpowiedzi na niezadowalającą kondycję społeczeństwa polskiego oraz na wysokie zapotrzebowanie społeczne, Kampania „Zadbaj o swoje serce” jest konsekwentnie realizowana od siedmiu lat i systematycznie dociera do nowych osób.

Telemedycyna Polska S.A. działa od 2005 roku w branży telemedycznej, obejmując obszar całej Polski. Specjalizuje się w usługach telekardiologicznych, świadczonych za pomocą telefonu, sieci GSM oraz Internetu. Podstawową usługą świadczoną przez Spółkę jest usługa Kardiotele – całodobowa teleopieka kardiologiczna. Beneficjentami tej usługi są pacjenci indywidualni, cierpiący na choroby serca. Spółka świadczy także usługi typu B2B, takie jak Kardiotest, EKG z opisem oraz Holter EKG z opisem we współpracy z akredytowanymi przez Telemedycynę Polską S.A. placówkami medycznymi na obszarze całej Polski. Wszystkie usługi oferowane przez spółkę dzięki sieci telekomunikacyjnej i internetowej, likwidują bariery czasowe, zwiększają wydajność pracy placówek medycznych oraz ułatwiają pacjentom dostęp do specjalistycznych usług medycznych. W 2010 roku Telemedycyna Polska S.A. zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect, stając się tym samym pierwszą w Polsce publiczną spółką telemedyczną. Spółka od 2006 roku organizuje ogólnopolską kampanię bezpłatnych badań serca pod hasłem „Zadbaj o swoje serce”, która została wyróżniona tytułem Lidera Ochrony Zdrowia 2012.

A to już wiesz?  Schudnij dzięki grejpfrutom

Optima Cardio znajduje się w portfolio Zakładów Tłuszczowych „Kruszwica” S.A – największego w Polsce i jednego z największych w Europie Środkowej przetwórcy nasion oleistych i producenta tłuszczów roślinnych. Spółka specjalizuje się w produkcji olejów konfekcjonowanych, margaryn oraz tłuszczów dla potrzeb przemysłowych. Optima Cardio jest margaryną zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie. Stosując Optimę Cardio możesz obniżyć cholesterol jeszcze skuteczniej niż przy zmianie samej tylko diety i stylu życia. Wystarczą 3 kromki dziennie, codziennie przez 3 tygodnie. Chcąc utrzymać cholesterol na obniżonym poziomie należy codziennie spożywać 3 kromki (30 g) margaryny Optima Cardio. Optima Cardio nie zawiera tłuszczów trans ani konserwantów. Dzięki zawartości 60% tłuszczu nadaje się nie tylko do smarowania kanapek, ale także do pieczenia, duszenia i smażenia.

źródło

Źródło Telemedycyna Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy